Delovanje avtomobilskega hladilnega sistema
Hladilni sistem vašega vozila opravlja več nalog. Prvotna naloga je, da učinkovito odvaja toploto iz motorja v zrak. Motor avta najbolje deluje pri določeni temperaturi, ki je precej visoka. Ko je avto motor še dovolj hladen, se motor bolj obrablja, posledično je manj zmogljiv ter izloča še več nevarnih izpušnih plinov.
Druga naloga hladilnega sistema v vozilu pa je hitro segrevanje motorja do optimalne temperature – to je okoli 93 stopinj Celzija. Na sploh lahko rečemo, da hladilnik avtomobila oziroma intercooler zmore delovati na dva načina – vozilo hladi s pomočjo zraka ali pa s pomočjo tekočine.
Hlajenje avtomobila s pomočjo zraka ali s pomočjo tekočine
Hladilni sistem vozila torej deluje na dva različna načina. V preteklosti so uporabljali predvsem hlajenje vozil s pomočjo zraka. Takšen način hlajenja se skorajda ne uporablja več.
Dandanes je močno uveljavljeno hlajenje s pomočjo tekočin. Skozi sistem cevi tekočina v ceveh absorbira toploto ter na takšen način ohlaja notranjost motorja. Toploto pa nato odda v obliki vročega zraka.
Tekočine za avtomobilsko hlajenje
Hladilnik avtomobila za svoje delovanje uporablja tekočine. Najbolj je primerna mešanica vode ter etilen glikola. Vozila morajo delovati tudi pri temperaturah, ki so močno pod ničlo. Prav tako bi morala delovati pri temperaturah, ki presežejo 40 stopinj Celzija. Hladilna tekočina mora biti zato odporna tako na ekstremno nizke kot na ekstremno visoke temperature.
Temperature hladilne tekočine v motorju pa se v resnici lahko povzpnejo še precej višje od vrelišča antifriza. Posledično je treba zagotoviti še dodatne ukrepe – za dvigovanje temperature vrelišča. To lahko dosežemo tako, da se da celotni hladilni sistem pod tlak, ki omogoča še dodatnih 25 stopinj Celzija pri vrelišču hladilne tekočine. Hladilni tekočini pa so praviloma dodani še aditivi, ki so učinkoviti v boju proti koroziji.
Sestava hladilnika za vozila
Hladilnik vozil je sestavljen iz več delov. Vsak od njih ima svojo nalogo oziroma namen. Sestavljajo ga vodna črpalka, radiator, sistem cevi, varnostni ventil, termostat, ventilator.
Vodna črpalka s pomočjo centrifugalne sile pošilja tkočino za hlajenje po ceveh, in sicer tedaj ko je motor v pogonu. Cevi potekajo skozi motor, kjer hladilna tekočina absorbira toploto, ki jo nato odvaja iz motorja. Radiator ima vlogo toplotnega izmenjevalca. V njem namreč poteka izmenjava toplote iz vode v zrak, ki ga vpihuje ventilator.